آیا این فقط شکلات نیست؟

اگر تا به حال یک یا دو دقیقه وقت در مرور مسیرهای آب نبات در فروشگاه مواد غذایی (گناهکار) سپری کرده اید ، احتمالاً اصطلاحات "کاکائو" و "کاکائو" را که بر روی برچسب های مختلف شکلات با درصد های مختلفی شناور شده اند ، ندیده اید. گذشته از چند واکه ، آیا بین این دو اصطلاح تفاوت وجود دارد؟ معلوم می شود که تفاوت های بسیار زیادی بین این دو وجود دارد ، اما یک چیز مشترک بین آنها وجود دارد: شکلات. برای یادگیری تفاوت بین پودر کاکائو و پودر کاکائو ، ابتدا باید چگونگی فرآوری آنها را بررسی کنید.

کاکائو در مقابل کاکائو

احتمالاً با پودر کاکائو بیشتر آشنا هستید ، زیرا معمولاً برای پخت کیک شکلاتی یا شکلات های قهوه ای استفاده می شود . اما با شروع مردم به سمت رژیم های طبیعی و گیاهی بیشتر ، کاکائو در محبوبیت خود افزوده است . بنابراین تفاوت چیست؟ جواب در گرما است.

 

پودر کاکائو و پودر کاکائو بسیار شبیه به هم هستند ، تنها تفاوت این است که کاکائو در دمای بسیار بالاتر فرآوری می شود (و اغلب بسته بندی کاکائو حاوی شکر و لبنیات اضافه شده). هر دو به عنوان لوبیا از گیاه کاکائو شروع می شوند (گیج کننده ، درست است؟) ، که از قسمت چربی معروف به کره کاکائو جدا شده اند. هنگام برداشت محصول ، دانه های کاکائو تخمیر می شوند تا عطر و طعم و بافت را توسعه دهند.

بنابراین ، پودر کاکائو از لوبیا های تخمیر شده که هنوز برشته نشده اند تهیه می شود. آنها در دماهای پایین فرآوری می شوند و سپس در یک پودر آسیاب می شوند. نتیجه آن پودری است که از نظر طعم تلخ و از نظر مواد مغذی بیشتر است. از طرف دیگر پودر کاکائو از لوبیا تهیه می شود که هم تخمیر می شود و هم بو داده و سپس در دمای بسیار بالاتر پردازش می شوند. نتیجه یک پودر کمتر تلخ ، کمی تیره است که مقداری از ارزش غذایی خود را از دست داده است.

 

پودر کاکائو اغلب به عنوان وگان بسته بندی می شود ، زیرا با حداقل مواد افزودنی فرآوری شده است. و ما نمی توانیم پستان های کاکائو را فراموش کنیم - قطعات خشک شده و تخمیر شده لوبیا کاکائو که اغلب به عنوان یک قالبی برای محصولات پخته شده استفاده می شود.

 

فواید سلامتی کاکائو

محصولات کاکائو سرشار از ترکیبات گیاهی ضد بیماری از جمله فلاوانول ها هستند که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی ، محافظ قلب و ضد سرطان هستند. همچنین منبع خوبی از آهن ، فیبر و منیزیم است. اما ، این مزایا را می توان در طی پردازش از دست داد. انتخاب محصولاتی که از آن غافل نشوید ، مانند دانه های کاکائو ، می تواند به شما کمک کند کالری و قند مصرفی که با محصولات فرآوری شده بیشتری حاصل می شود را به حداقل برسانید.

در حالی که می توانید پودر کاکائو را برای پودر کاکائو جایگزین کنید ، برخی از آنتی اکسیدان ها را در طول پخت از دست می دهید و طعم آن تلخ تر خواهد شد ، بنابراین بهتر است برای تلاش های پخت ، با پودر کاکائو چسبیده باشید. با این حال ، استفاده از آن را در اسموتی در نظر بگیرید یا برش های کاکائو خام را به دنباله میکس و سایر خلاقیت های غیر پخته اضافه کنید.

راه های بیشتر برای استفاده از کاکائو

این میان وعده تمیز از نوارهای کاکائو به عنوان یک جایگزین سالم برای شکلات فرآوری شده استفاده می کند. سازنده دستور العمل mumofsix می گوید ، "پوست ماست سالمترین درمان است! ماست مورد علاقه خود را روی سینی پهن کنید ، با میوه های موردعلاقه خود ، تکه های شکلات تیره ، آجیل ، دانه ها و موارد دیگر - پس از آن منجمد شوید!"  

 

پودر کاکائو گناه را از این نوشیدنی کلاسیک تعطیل خارج می کند. دنیس Batchelor ، داور ، آن را "نوشیدنی شکلات سالم! بسیار جالب!"

 

امیلی وون ، خالق دستور العمل ، می گوید: "این دستور العمل بسیار ساده و فوق العاده با سلامتی است ، اما بسیار خوشمزه است و برای صبحانه و میان وعده های غذایی بسیار مناسب است!"

 

اوبل تریدینگ: وارد کننده پودر کاکائو از برندهای معتبر جهانی